Polecamy:

Wyższa Szkoła Filologii Hebrajskiej w Toruniu

 

 

Technik  informatyk

 

Absolwent będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych:

  • montowania oraz eksploatacji komputera i urządzeń peryferyjnych,
  • projektowania i wykonywania lokalnych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami,
  • projektowania baz danych i administrowania bazami danych,
  • tworzenia stron www i aplikacji internetowych, administrowania tymi stronami i aplikacjami.

 

Absolwent będzie miał możliwość podjęcia pracy we wszystkich przedsiębiorstwach i instytucjach, w których mają zastosowanie komputery. Typowe stanowiska pracy to: administrator, projektant, programista.

Po ukończeniu szkoły absolwent może również kontynuować naukę na wybranej uczelni, a także samodzielnie prowadzić działalność gospodarczą.

 

Kwalifikacje w ramach zawodu:

 

K1 Montaż i eksploatacja komputerów osobistych oraz urządzeń peryferyjnych

Technik informatyk planuje konfiguracje, dobiera podzespoły i montuje z nich komputery. Nadzoruje organizacją pracy podczas montażu. Przygotowuje do   pracy systemy komputerowe z oprogramowaniem systemowym i narzędziowym. Przygotowuje i konfiguruje urządzenia peryferyjne. Doradza klientowi w zakresie konfiguracji i modernizacji systemów komputerowych i urządzeń peryferyjnych. Odpowiada za konserwacje urządzeń techniki komputerowej w czasie ich okresu użytkowania. Zabezpiecza, rekonfiguruje i utrzymuje w optymalnej wydajności systemy operacyjne. Wykonuje zadania serwisowe polegające na diagnozowaniu i usuwaniu usterek komputera osobistego, urządzeń peryferyjnych i systemu operacyjnego. Monitoruje pracę systemów komputerowych. Wycenia i kosztorysuje konfiguracje systemów komputerowych oraz ich konserwacje i naprawy. Dba o aspekty ekologiczne na stanowisku pracy (recycling) oraz o bezpieczeństwo i higienę pracy. Potrafi zorganizować i prowadzić sklep komputerowy, serwis czy hurtownię komputerową.

 

K2 Projektowanie lokalnych sieci komputerowych i administrowanie sieciami

Technik informatyk wykonuje projekt okablowania strukturalnego lokalnej sieci komputerowej. Dobiera urządzenia sieciowe, komputery, medium transmisyjne oraz oprogramowanie systemowe
i narzędziowe do pracy w sieci lokalnej. Montuje elementy lokalnej sieci komputerowej według projektu. Instaluje i konfiguruje urządzenia sieciowe i sieciowe systemy operacyjne. Odpowiada za właściwe działanie lokalnej sieci komputerowej. Projektuje i wykonuje modernizację lokalnej sieci komputerowej. Administruje zasobami i użytkownikami lokalnej sieci komputerowej. Podłącza sieć lokalną do Internetu i zabezpiecza przepływ danych w sieci. Nadzoruje politykę bezpieczeństwa danych osobowych w postaci elektronicznej. Diagnozuje i naprawia awarie występujące w lokalnej sieci komputerowej. Organizuje pracę podczas montażu sieci i jej naprawy przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Nadzoruje procesami projektowania, montażu i naprawy lokalnej sieci komputerowej. Jest przygotowany do prowadzenia działalności usługowej dotyczącej lokalnej sieci komputerowej.

 

K3 Tworzenie aplikacji internetowych i baz danych oraz administrowanie bazami

Technik informatyk projektuje i wykonuje strony internetowe, sklepy internetowe i systemy zarządzania treścią. Buduje dynamiczne witryny wykorzystujące internetowe bazy danych i usługi zdalnych serwerów. Tworzy aplikacje, skrypty i aplety wykonywane po stronie klienta oraz serwera. Administruje aplikacjami i witrynami internetowymi. Projektuje i tworzy bazy danych. Doradza klientowi w oprawie graficznej i strukturze budowanej strony. Tworzy i obrabia grafikę, dźwięk
i filmy na potrzeby stron internetowych. Zabezpiecza strony internetowe oraz bazy danych. Monitoruje i testuje witryny i aplikacje internetowe. Konfiguruje i naprawia lokalne i internetowe bazy danych. Nadzoruje prace projektowe i wykonawcze dotyczące aplikacji internetowych i baz danych. Prowadzi działalność gospodarczą usługową w zakresie baz danych i aplikacji internetowych.

 

Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym oraz uzupełniające:

  • Informatyka
  • Matematyka
  • Historia i społeczeństwo – przedmiot uzupełniający

 

Przedmioty w kształceniu zawodowym teoretycznym:

  • Systemy operacyjne
  • Urządzenia techniki komputerowej
  • Sieci komputerowe
  • Witryny i aplikacje internetowe
  • Systemy baz danych
  • Działalność gospodarcza w branży informatycznej
  • Język zawodowy w branży informatycznej

 

Przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym:

  • Montaż i eksploatacja urządzeń techniki komputerowej
  • Administracja sieciowymi systemami operacyjnymi
  • Projektowanie i montaż lokalnych sieci komputerowych
  • Administracja bazami danych
  • Programowanie aplikacji internetowych


 

Technik organizacji reklamy

 

Absolwent będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych:

  • organizowania oraz prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych;
  • organizowania oraz prowadzenia kampanii reklamowej;
  • projektowania oraz wykonywania środków reklamowych.

 

Absolwent będzie miał możliwość podjęcia pracy w:

  • agencjach reklamowych,
  • agencjach public relations,
  • działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
  • biurach ogłoszeń i działach promocji środków masowego przekazu,
  • agencjach scenariuszowych,
  • studiach graficznych,
  • studiach produkcyjnych,
  • agencjach ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej.

Po ukończeniu szkoły absolwent może również kontynuować naukę na wybranej uczelni, a także samodzielnie prowadzić działalność gospodarczą.

 

 

Kwalifikacje w ramach zawodu:

 

K1 Sprzedaż produktów i usług reklamowych

K2 Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej

Technik organizacji reklamy przeprowadza analizy marketingowe, zbiera informacje na temat zleceniodawców i ich oczekiwań, przygotowuje informacje niezbędne do realizacji zadań reklamowych, opracowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy w rozmowach handlowych, prezentuje usługi reklamowe, uczestniczy w tworzeniu i realizacji kampanii reklamowych.

 

 

Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym oraz uzupełniające:

  • Język angielski
  • Geografia
  • Historia i społeczeństwo – przedmiot uzupełniający

 

Przedmioty w kształceniu zawodowym teoretycznym:

  • Marketing w działalności reklamowej
  • Sprzedaż w reklamie
  • Język obcy w działalności reklamowej
  • Działalność gospodarcza w reklamie
  • Elementy prawa, etyki, psychologii w reklamie
  • Organizacja i techniki reklamy

 

Przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym:

  • Organizacja sprzedaży reklamy
  • Projektowanie kampanii reklamowej